9.18.2011

Inbrekers

Ik heb een aardig lijstje met dingen waar ik bang voor ben. En inbrekers staan daar ook op. Het is een beetje een kinderangst, iets waar ik vroeger echt heel erg bang voor was. Als ik in bed lag en die angst kwam weer ging ik naar beneden en vroeg ik aan mijn vader of de deur wel goed op slot zat, en ik droomde er ook wel regelmatig over.

Anyway, een paar dagen geleden werd ik gevraagd om op te passen bij een gezinnetje hier dicht in de buurt. Ze hebben drie (ONDEUGENDE!) jongens van 5 tot 12 jaar. Toen ik daar kwam, zo rond kwart voor acht, lagen ze allemaal al op bed omdat ze de avond ervoor ruzie hadden gehad. Prima, lekker rustig. Ik had nog even met de ouders van die kinderen gepraat vlak voordat ze weggingen. Bleek dat er afgelopen nacht daar ingebroken was! Dus uitgebreid hebben ze me aangewezen hoe de inbreker (of, meervoud, inbrekers) binnen is gekomen. Veel was er niet gestolen, alleen een bedrag onder de 50 euro.
Opzich, het maakt niet uit hoeveel inbrekers stelen. Het idee dat ze in je huis komen...

Dus na een tijdje gingen die ouders dus op weg naar een verjaardag en zat ik daar beneden, alleen. Het idee dat er was ingebroken... Nogal creepy. Was in het begin ook wel een beetje bang. Maar er is gelukkig niks gebeurd (niet dat ik dat verwacht had, maar om jullie gerust te stellen, haha!).

Tumblr_lfuhzjxode1qcdrybo1_500_large

En die kinderen... Na een uur kwamen ze naar beneden (de twee oudsten) omdat ze niet konden slapen, wat me niet echt veraste (omdat ze, elke keer dat ik daar heb opgepast, niet konden slapen). De avond verliep verder best rustig. Oke, ik heb het overleefd dus! :D

Hebben jullie ook inbrekerangst? Of staan jullie wat dapperder in de schoenen :p

12 opmerkingen:

  1. ahaha. gelukkig maar dat er niet echt is ingebroken! ik vind het wel eng, maar echt angst heb ik niet. wel als ik dat zou horen van die ouders denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ouders waren deze zomer samen op vakantie met de hond en ik was dus alleen thuis. Bleek dus dat er bij de buren naast mij (aan mijn slaapkant) was ingebroken. En ik was letterlijk die nacht opgebleven en ik heb niks gehoord! Zo creepy. Snap precies wat je bedoeld! :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, lekker gedachte als je dan nog moet oppassen. echt vervelend voor die mensen. Heel creapy.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er niet bang van, maar als het zou gebeuren zou ik het wel nog creepy vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb vooral bang dat er brand uitbreekt :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, ik zou daar ook bang van worden hoor! Ik maak mezelf dan echt gek! Maar gelukkig is er niks gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah wat eng, daar zou iedereen toch bang van worden? Ik ben niet echt bang voor inbrekers. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o, gelukkig ben ik niet de enige! Alleen thuis zijn vind ik echt verschrikkelijk. Ik controleer altijd de sloten, en moet altijd eerst een rondje huis doen voordat ik rustig beneden kan zitten...
    leuk stukje:)

    liefs roos
    www.themostbeautifulblogintheworld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt eng! Heb zelf niet zozeer last van inbrekersangst maar alleen thuis zijn 's avonds vind ik ook maar niks. :p

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vervelend dat dit bij mensen gebeurt! Gelukkig is alles goed gegaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. thanks!
    ja, ik heb gewoon het onderste gedeelte gebleekt/blond geverfd en dan naar boven toe steeds minder verf.

    p.s. ik snap heel goed dat je bang was, zou ik ook een beetje zijn...


    www.mystylehistory.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je blog is heeel moooi! welke pimp heb je zegmaar? :D
    ik volg!

    http://kimkunde.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen